20-7 en 21-7

20 juli 2018 - Uppuveli, Sri Lanka

20-7 van Sigiriya naar Trincomalee (Uppuveli)
's Morgens hadden we eerst een heerlijk ontbijtje bij ons guesthouse Gangadiya waarna onze gastheer ons naar de bushalte bracht in zijn coole jeep. De chauffeur die we eerder hadden had ons aangeraden om de bus te nemen in plaats van de trein. Inmiddels weet ik waarom de bus in veel boekjes en sites wordt afgeraden! De Efteling was er niks bij 😰
Op het busstation van Trincomalee stapten we over in 2 tuktuks die ons naar de bestemming in Uppuveli brachten. Deze keer een Airbnb reservering ipv Booking.com De kamers zijn redelijk, afgezien van het feit dat die van de jongens de vaste verblijfsplaats voor kakkerlakken lijkt te zijn. Maar de accommodatie zelf is nogal doods en de manager staat ons niet aan. Een oude Hindoe die zich gedraagt alsof hij de master van het geheel is. Een andere man moet alle klusjes voor hem opknappen. Je kan er niet ontbijten en we waren in eerste instantie de enige gasten.
Maaaaaaar de zee maakt heel veel goed! N paar minuutjes lopen door een paadje achterom en we staan op een van de mooiste stranden van Sri Lanka. Dat weten meer toeristen dus die zie je hier wel veel, maar alles relatief want het is nog steeds een vrij leeg strand.
Gisteren (zaterdag 21-7) hebben we lekker uitgeslapen. We hadden een ontbijtje met heerlijke koffie in een hip tentje en na nog even afkoelen op onze kamer zijn we naar het strand gegaan.
Eind van de dag zagen we nog een mooi schouwspel van zo'n 20 vissers. Ze brachten eerst een heel groot net de zee in en legden het in een grote boog. Vervolgens haalden ze vanaf het strand met lange touwen aan beide uiteinden het net binnen. Het getouwtrek duurde wel ruim twee uur en de beloning was er niet naar. Er zat helaas niet één visje in :(
De vangst voor ons is een beetje vermaak en een boel mooie foto's, dat dan weer wel.
Vanochtend sliepen we weer n beetje uit en nu wachten we op ons ontbijt in een andere hippe tent aan het strand. Daarna gaan we proberen of we voor a fare price een tochtje naar Pigeon Island kunnen maken voor een paar uurtjes snorkelen. Hopelijk met koraal, mooie vissen, haaien en misschien wel schildpadden. We keep you posted!
X Tamara
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stephaan:
    22 juli 2018
    Zeg maar haai, haai als je er een ziet, met de groeten van mij. Dan durft hij niet te bijten.
  2. Tamara:
    22 juli 2018
    Ik zag geen haai (gelukkig?) De jongens net wel drie!
    Maar mijn doel is ook bereikt; schildpadden. Ze graasden over het koraal. En heel veel mooie vissen x
  3. Monique:
    22 juli 2018
    Gaaf zeg!! Zo mooi om te zien. Jaloers! Heel veel plezier.